Wywiad z rodzicami / wywiad z pacjentem
Kompleksowe badanie mowy
Diagnoza i terapia zaburzeń artykulacji u dzieci i dorosłych w tym:
Nie zawsze jest tak, że mowa rozwija się w sposób prawidłowy, a nawet nie rozwija się wcale. Rodzice zauważają, że pomimo upływu czasu ich dziecko nie mówi i wpadają w panikę. Zjawisko to określa się mianem opóźnionego rozwoju mowy.
Nieprawidłowa realizacja głosek s z c dz / ś ź ć dź / sz rz cz dż.
Osoby dotknięte sygmatyzmem mają często poważne problemy w życiu osobistym jak również w edukacji.
Z powodu seplenienia wiele dzieci i osób dorosłych czuje się niedowartościowanym, odrzuconym, wyśmiewanym przez otoczenie.
Nieprawidłowa realizacja głoski "R".
Np.: ryba - lyba, ryba - jyba
Charakteryzuje się nieprawidłową wymową głosek tylnojęzykowych
zwartych (k i ki).
Wyróżnia się:
kappacyzm właściwy, parakappacyzm, mogikappacyzm.
Np. kura - tura, kino - tino
Charakteryzuje się nieprawidłową wymową głosek tylnojęzykowych
zwartych (g, gi, h i hi).
Wyróżnia się:
gammacyzm właściwy, paragammacyzm, mogigammacyzm.
Nieprawidłowa realizacja głoski l.
Wyróżnia się:
lambdacyzm właściwy, paralambdacyzm, mogilambdacyzm.
Np.: lalka - jajka, lampa - jampa lub brak głoski l: las - as
Polega na tworzeniu dźwięku nie występującego w systemie fonetycznym lub zastępowanie głoski trudnej łatwiejszą.
z zastosowaniem metody globalnej prof. Jagody Cieszyńskiej
Po lewej stronie przedstawiam listę i opis schorzeń, w których pomagam.